Saturday, November 29, 2008

KJ SIMPATI DENGAN MASALAH PENDUDUK DI KG. SENTOSA JAYA, DUN PAROI...

Pada 28 November 2008, YB Khairy Jamaluddin telah membuat lawatan kerja di Kg. Sentiosa Jaya, DUN Paroi bersama Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat bagi memperkasakan Program CARI dan melihat sendiri masalah setinggan di kampung tersebut.



Ikutilah laporan bergambar berikut:





Balairaya Kg. Sentosa Jaya



Bersama En. Fauzi, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Penyelaras UMNO DUN Paroi dan Cikgu Bakar, Bendahari Jawatankuasa Penyelaras UMNO DUN Paroi.





Makan Tengahahri di Balai Raya Kg Sentosa Jaya bersama Jawatankuasa UMNO Cawangan dan Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat Daerah Seremban







KJ menyampaikan ucapan ringkas dan berdialog dengan para penduduk tentang masalah dan isu-isu pembangunan yang berlaku di Kampung Sentosa Jaya.







Lawatan Kerja





Berjalan kaki dari Balai Raya Kg. Sentosa Jaya ke lokasi lawatan dan rumah-rumah yang memerlukan bantuan.







Lawatan ini dikemudi oleh Setiausaha JKKK Kg Sentosa yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Cawangan tersebut.







Melihat sendiri kadar kebersihan air yang digunakan untuk diminum dan kegunaan harian penduduk di kawasan setinggan yang tidak mendapat bekalan air bersih.





Para penduduk di kawasan setinggan ini meminum air yang kurang bersih dan dikhuatiri akan membahayakan kesihatan mereka.





Mendengar aduan penduduk di kawasan setinggan yang memerlukan bantuan membaiki rumah dan bekalan air bersih.





Mendengar rayuan seorang penduduk yang memerlukan bantuan membaiki rumah dengan segera kerana bahagian dapurnya yang telah rosak teruk. KJ meminta Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Rembau berurusan dengan Baitulmal Negeri Sembilan bagi mendapatkan bantuan membaiki rumah kepada pemohon. Dia juga memerlukan bantuan kewangan bulanan bagi menguruskan keperluan harian, dan KJ memaklumkan kepada pegawai JKM agar meneliti perkara ini dengan memberikan bantuan warga emas. (3 gambar)







Ditemuramah oleh para wartawan yang mengikuti siri lawatan bertemu rakyat dan memperkasa program CARI yang dilancarkan oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat bagi membantu golongan miskin dan susah.





Simpang Masuk ke Taman Rasa Sayang



Melihat sendiri aduan yang dibuat oleh Ketua UMNO Cawangan Taman Rasa Sayang berkaitan kesulitan yang mereka hadapi saban hari akibat kelewatan penyipan projek pembentungan.



LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin