Thursday, March 18, 2010

5 MAC 2010: MENYAMPAIKAN SUMBANGAN KEBAJIKAN DI TAMAN ANGSAMAS, RANTAU

Oleh: Ijan
Gambar: Azman


Sdr. Khairy turut mengambil peluang turun di kawasan Parlimen Rembau dengan melawat 2 buah keluarga dimana ketua keluarga mereka mengalami masalah kesihatan. Program ini telah dibantu oleh Pergerakan Wanita UMNO Cawangan Taman Angsamas.

Sdr. Amirul Hisham Bin Amsar, yang merupakan ahli Pemuda UMNO Rembau yang mengalami masalah penglihatan yang boleh mengakibatkannya hilang penglihatan.

Masalah ini berpunca daripada masalah sakit mata biasa, namun proses pemulihannya dikatakan terganggu akibat daripada penyakit kencing manis yang dialami. Amirul telah menghadiri beberapa sesi rawatan di Hospital Mata Tun Hussein Onn, dan masih lagi memerlukan rawatan susulan bagi mengelakkan penyakit ini menjadi lebih serius.

Kehadiran Sdr. Khairy telah memberikan kekuatan kepada Amirul untuk menghadapi masalah yang dialaminya

Amirul menerangkan serba sedikit tentang punca dia mengalami penyakit mata

Melihat laporan perubatan yang dikeluarkan oleh Hospital Mata Tun Hussein Onn


Melawat En. Jamaluddin Bin Abd Karim, Imam 3 Masjid Kariah Taman Angsamas yang lumpuh seluruh badan akibat daripada kemalangan yang dihadapinya ketika dalam perjalan pulang ke rumah.

Kesan daripada kemalangan tersebut, dia kini terlantar dan tidak mampu untuk melakukan apa-apa kerja. Sebagai tanda simpati, YAB Menteri Besar telah memberikan sumbangan katil khas untuknya, dan bagi memudahkan keluarganya menguruskan En. Jamaluddin, Sdr. Khairy turut memberikan sebuah kerusi roda untuknya.

Sdr. Khairy merasa simpati di atas kemalangan yang menimpa En. Jamaluddin

Penduduk Taman Angsamas turut memberikan sokongan kepada keluarga ini dan sedia memberikan pertolongan apabila diperlukan

Sdr. Khairy turut diminta oleh Pergerakan Wanita UMNO Cawangan Taman Angsamas untuk menyampaikan sedikit ucapan

Wanita UMNO Cawangan Taman Angsamas bergerak aktif membantu masyarakat setempat

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin