Monday, November 9, 2009

6 NOV - KHAIRY BERTEMU PELAJAR CEMERLANG SMK DATO' SEDIA RAJA DAN IBU TUNGGAL DI FLAT SERI PAROI

Oleh: Rizuan
Gambar: Shaharizan


6 NOV 2009, Rembau - Sdr. Khairy telah meluangkan masa beliau untuk bertemu para pelajar, para guru dan ibu bapa sempena Majlis Hari Graduasi dan Anugerah Kecemerlangan 2009 SMK Dato' Sedia Raja yang berlangsung di dewan sekolah tersebut.

Majlis tersebut diadakan bagi memberikan pengiktirafan kepada para pelajar yang cemerlang dalam peperiksaan SPM dan PMR tahun 2008 serta para pelajar yang cemerlang dalam aspek sukan, ko-kurikulum dan kempimpinan.

Dalam ucapan beliau, Sdr. Khairy turut memberikan isnpirasi dan motivasi kepada para pelajar untuk meneruskan kecemerlangan mereka dalam bidang pendidikan walaupun telah keluar dari pengajian peringkat menengah.

Menurutnya, untuk mencapai status sebuah negara yang maju, 70% penduduk di negara tersebut perlu mempunyai tahap pendidikan sekurang-kurangnya sijil kemahiran dan diploma dan lebih baik lagi jika mempunyai ijazah.

Ini kerana, kualiti yang ada di negara tersebut adalah modal insan terbaik, dan kerajaan di bawah pimpinan Barisan Nasional sehingga hari ini telah berjaya membuka peluang untuk belajar sama dengan pembinaan institusi penddidikan berbentuk kemahiran dan IPTA yang semakin bertambah, demi kemudahan rakyat Malaysia.


Ketibaan Sdr. Khairy disambut oleh para pelajar, ibu bapa dan guru SMK Dato' Sedia Raja

Para tetamu yang hadir

Ucapan Aluan daripada Datin Azimah, Pengetua SMK Dato' Sedia Raja

Sdr. Khairy memberikan ucapan motivasi dan kata-kata perangsang kepada para pelajar memanam semangat untuk terus berjaya

Para pemain gamelan dan cak lem pong turut tidak melepaskan peluang mendengar ucapan Sdr. Khairy

Penyampaian hadiah kepada pelajar cemerlang SPM

Sdr. Khairy meneliti pendapaian yang dicapai oleh pelajar ini

Berbual dengan ibu pelajar yang tidak dapat hadir ke Majlis tersebut

Menunjukkan pencapaian terbaik yang harus dibanggakan oleh bapa pelajar tersebut


Flat Seri Paroi - Pada jam 12.00 tengah hari, Sdr. Khairy telah pergi melawat Perkumpulan Perkembangan Wanita (Ibu Tunggal) yang menjalankan perusahaan membuat kuih tradisional secara kecil-kecilan. Dalam pertemuan tersebut, mereka memaklumkan betapa perlunya sebuah bilik gerakan yang dapat membantu mereka memajukan ekonomi keluarga masing-masing.

Dalam maklumbalas kepada persatuan ini, Sdr. Khairy memaklumkan sebanyak RM20,000 telah diperuntukkan melalui peruntukan Projek Kecil Pertanian yang disalurkan oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani dan akan dilaksanakan tidak lama lagi melalui agensi di bawah Jabatan Pertanian Negeri.

Dan beliau juga akan berbincang dengan YDP MPS agar pihak MPS dapat meluluskan permohonan mereka untuk beroperasi di dalam dewan yang ada sekarang, dengan menggunakan sebahagian kecil ruang tersebut untuk dibuat bilik gerakan.


Berbincang dengan AJK Perkumpulan Perkembangan Wanita (Ibu Tunggal) tentang permohonan mereka

Sdr. Khairy berharap agar para ibu tunggal dapat bekerjasama dan saling bantu-membantu demi meningkatkat taraf kehidupan masing-masing

Setiap aduan mendapat perhatian penuh Sdr. Khairy

Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin