Tuesday, October 6, 2009

Nizar Cuba Bohong Rakyat Bagan Pinang

SINAR HARIAN, 6 Oktober 2009

PORT DICKSON - Pakatan Rakyat kini terdesak dengan membuat pembohongan besar kepada orang ramai termasuk ahlinya dengan menyatakan calon Barisan Nasional (BN) Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad tidak mendapat sokongan pemimpin BN.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, tindakan yang dilakukan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dengan menyatakan demikian adalah bersifat terdesak.

“Semua media termasuk elektronik dan cetak menyiarkan gambar dan temu bual hampir semua pemimpin BN, tetapi Nizar menyatakan sebaliknya.

“Ini menandakan beliau cuba membohongkan orang ramai termasuk ahli Pakatan Rakyat sendiri, saya tahu rakyat kini pandai menilai perkara sebenar,” katanya ketika diminta mengulas kenyataan bekas Menteri Besar Perak itu ketika berceramah di Markas Induk Pas membuat tuduhan calon pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang, Tan Sri Isa Samad tidak mendapat sokong tertinggi sebagai calon.

Dalam ceramahnya, Mohamad Nizar memberitahu hadirin yang Muhyiddin dan Mohamad tidak hadir mengiringi Mohd Isa ke proses penamaan calon.

Sementara itu, Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hassan berkata, perbuatan Nizar itu jelas sebagai satu pembohongan terbesarnya.

“Padahal, saya dan Muhyiddin antara yang mengetuai rombongan mengiringi calon memasuki ke kawasan penamaan calon. Semua media menyiarkan perkara itu, tetapi bagaimana dia boleh mengatakan saya tidak hadir,” katanya.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin