Monday, August 10, 2009

LAUNGAN "JAHANAM ANWAR" BERGEMA DI PWTC

Oleh S.A Najmuddin

Kuala Lumpur – Lagi laungan Anwar pengkhianat bergema. Kali ini laungan tersebut dilaungkan lebih 1000 pendokong UMNO yang bersepakat menyatakan pendirian mereka bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim sememangnya pengkhianat bangsa dan negara.

Perhimpunan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), itu turut dihadiri beberapa pemimpin UMNO termasuk Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin.
Dalam ucapan ringkasnya, Khairy yang juga Pengerusi Pemuda Barisan Nasional berkata pergerakan itu akan sentiasa berdiri teguh di belakang Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Anwar Ibrahim memang pengkhianat bangsa Melayu. Dan jika Tan Sri Muhyiddin masuk ke mahkamah, kita Pemuda UMNO akan turut sama mempertahankan beliau", katanya sambil melaungkan Jahanam Anwar dan turut disertai ratusan mereka yang lain.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Petaling Jaya Utara, Latt Shahrizan Abdullah berkata pihaknya gembira kerana Anwar Ibrahim membawa perkara itu ke mahkamah.

"Insyaallah kita sedia mengumpul bukti dan akan mendedahkan perkara itu di mahkamah kelak. Biar rakyat tahu siapakah sebenarnya Penasihat PKR itu yang bersikap talam dua muka", katanya.

Pelbagai kain rentang dan slogan terpampang antaranya, 'Anwar Pengkhianat Melayu', 'Jahanam Anwar', 'Benam Anwar', 'Kami Menyokong Kenyataan Tan Sri Muhyiddin' dan pelbagai kenyataan lain.

Laungan Anwar Pengkhianat, Anwar Penipu dan pelbagai jeritan lain bergema sepanjang perhimpunan tersebut.



Ketibaan YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin disambut dengan sorakan dan laungan "Jahanam Anwar!!!"
Sdr. Khairy menandatangani buku protes terhadap penderhaka negara

Sokongan yang tidak berbelah bagi terhadap TPM

Orang India juga tidak menyokong Anwar dan Pakatan Rakyat

Antara gabungan badan NGO yang turut menyokong kenyataan TPM


LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin