Wednesday, December 24, 2008

ANUGERAH KECEMERLANGAN UPSR PARLIMEN REMBAU MENGHARGAI KEJYAAN PELAJAR DAN SUMBANGAN GURU

Oleh: Rizuan

Gambar: Kuloi Panchang




Majlis Anugerah Kecemerlangan UPSR 2008 Parlimen Rembau telah berjaya dilaksanakan dengan jayanya dengan kehadiran para pelajar dan ibu bapa dan tetamu seramai lebih kurang 1200 orang.



Majlis ini turut dihadiri oleh Y.Bhg. Dato' Azman Bin Haji Hassan, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan, YB Zaifulbahri Bin Idris, ADUN Chembong, En. Mohd Sah Bin Zainal Abidin, Wakil Jabatan Pelajaran Negeri Sembilan, Tuan Haji Mohd Rawi Bin Baharom, Pegawai Daerah Rembau, En. Mohd Radzi Bin Abd. Wahab, Pegawai Pelajaran Daerah Rembau dan En. Rosni, wakil Pejabat Pelajaran Daerah Seremban.



Antara tetamu lain yang hadir adalah Cik Hjh. Hasnal Bt Peral, Ketua Wanita UMNO Bahagian Rembau, Puan Zuliana Bt Ridzuan, Ketua Puteri UMNO Bahagian Rembau dan seluruh Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Rembau 4 peringkat.



Tujuan program ini dianjurkan adalah sebagai rangsangan kepada para pelajar untuk terus mencipta lebih banyak kejayaan di masa yang akan datang, dan sebagai pemangkin kepada para pelajar UPSR Tahun 2009 untuk mencatat kejayaan yang lebih cemerlang. Para pelajar yang bertuah ini menerima hadiah berupa wang tunai, sijil dan tiket ke Eye Of Malaysia, Melaka.



Bagi pihak Sekolah pula, Anugerah Sekolah Cemerlang (Setiap DUN) dan Anugerah Khas Kecemerlangan (Parlimen Rembau) akan dijadikan batu asas untuk mereka memastikan kejayaan yang seimbang di kalangan para pelajar, dengan matlamat mencapai lebih banyak keputusan 5A disamping tidak meminggirkan para pelajar yang lemah.



Pemilihan Sekolah ini adalah berdasarkan Gred Purata Sekolah (GPS) yang mana ianya digunakan oleh pihak Kementerian Pelajaran bagi mengukur purata pencapaian pelajar dalam peperiksaan UPSR, PMR dan SPM.



YB Khairy Jamaluddin selaku Pengerusi Program ini berpuas hati dengan penglibatan pelajar dan komitmen yang ditunjukkan oleh para guru, ibu bapa dan pihak-pihak yang terlibat.







Seramai 330 orang pelajar hadir bersama ibu bapa mereka. Kehadiran dianggarkan seramai 1200 orang termasuk Ahli UMNO Bahagian Rembau 4 peringkat serta guru-guru, pegawai-pegawai jabatan kerajaan dan PIBG.



Sdr. Khairy Jamaluddin begitu bersemangat mengajak para pelajar dan ibu bapa untuk menitik beratkan kecemerlangan pendidikan terutamanya di Parlimen Rembau.



Semua pihak diminta agar tidak meninggalkan golongan pelajar yang kurang cemerlang agar boleh mencatat keputusan yang baik dalam peperiksaan.



Y.Bhg. Dato’ Haji Azman Bin Haji Hassan, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan menyampaikan hadiah dan sijil kepada para pelajar. Para pelajar ini turut menerima tiket ke Eye On Malaysia, Melaka.



Sdr. Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Ahli Parlimen Rembau menyampaikan hadiah dan sijil kepada Pelajar Cemerlang UPSR 2008 Parlimen Rembau.







Guru Besar Sekolah Kebangsaan Kampung Batu menerima Anugerah Sekolah Cemerlangan UPSR 2008 DUN Kota daripada Y.Bhg. Dato’ Haji Azman. Sekolah tersebut menerima Wang Tunai RM1,000.00 dan Piala. Sekolah lain yang tutut menerima anugerah yang sama adalah Sek. Keb. Taman Paroi Jaya (DUN Paroi), Sek. Keb. Seberang Batu Hampar (DUN Chembong) dan Sekolah Kebangsaan Seliau (DUN Rantau)



Guru Besar Sekolah Kebangsaan Chengkau menerima Anugerah Khas Kecemerlangan UPSR 2008 Parlimen Rembau, daripada Y.Bhg. Dato’ Haji Azman. Sekolah tersebut menerima Wang Tunai RM3,000.00 dan Piala.



Dari Kiri: Y.Bhg. Dato' Haji Azman Haji Hassan, Sdr. Khairy Jamaluddin Abu Bakar, dan YB Tuan Zaifulbahri Bin Idris, ADUN Chembong.



Bergambar bersama para pelajar. Jumpa lagi pada tahun 2009.





LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin